Mano dienoraštyje daromas remontas. Atsiprašau už iškilusius nepatogumus. :}

2013-02-17

Janusz Przymanowski Keturi tankistai ir šuo

Aš niekada nebuvau mergaitiškų knygų gerbėja. Man kažkaip būdavo nuobodu skaityti apie princeses, princus ir bloguosius burtininkus, kuriuos pasakojimo pagaigoje ima ir nukauna šarvais pasidabinęs baltapūkis princas, o po to veda princesę ir visi ilgai bei laimingai gyvena. Niekada nepatiko man tokios istorijos.. todėl, kai tik buvau pakankamai suaugusi, kad galėčiau savarankiškai skaityti nuotykių knygas, tai tėčio paraginta ėmiausi visų "Drąsiųjų kelių" knygų serijos. Kautynės, drąsa ir apdulkėję didvyriai; knygos, kuriose buvo randama tik šioki toki mielės elementai, o kai kuriose knygose net nebūda herojų merginų. Bet man tos knygos buvo kaip saldainiai. Bibliotekoje visi žinojo, kad šita maža ilgom kasom bei nėrinukais padabinta mergaitė, kurią čia atsivedė tėtis, ims tikrai ne romantiškas pasakas, o kokią nors knygą apie karą. Mano meilė nuotykių romanams bei filmams vis dar tokia pat stipri kaip ir vaikystėje. Tai kai su Greta pradėjome kalbėtis apie knygas, o ji užsiminė, kad turi Janusz Przymanowski "Keturi tankistai ir šuo" knygas, tai manyje vėl suspurdėjo maža mergaitė, kuri užsimanė vėl perskaityti mylimas knygas. Su malonumu kibau į jau patriušusias bei nuskaitytas knygas... ir tiesa pasakius, šiek tiek nusivyliau.
Vaikystėje man Janeko, Šariko ir jų draugų nuotykiai rodėsi daug įspūdingesni, o mūšiai, kuriuose jie dalyvavo, net kvapą gnaiužiantys.. na, o dabar, tai tiesiog buvo knyga apie Antrą Pasaulinį karą, kurioje dar ir įpintos šiokios tokios meilės intrigos, kuriose galima akivaizdžiai įžvelgti politinį kontekstą... Kur viskas baigiasi visiems gražiai bei laimingai ir kur karo žiaurumas yra tik vienpusis. Žinau, kad tokias istorijas rašo tik nugalėtojai, kad ir pati knyga parašyta tokiu laikotarpiu, kai tiesa buvo kalbama tik labai labai tylomis.. bet perskaičius antrą kartą šią didvyrišką keturių tankistų bei šuns istoriją tikrai pasigailėjau, nes sugrioviau vaikystėje sukurtą iliuziją apie tikrus Antrojo Pasaulinio karo didvyrius. Bet neskaičiusiems šią knygą aš tikrai rekomenduoju... ypač, jei neskaičiuisiam asmeniui yra 8-10 metų. Ši knyga tikrais įrodymas, kad nepakartojamų dalykų tikrai neverta bandyti pakartoti.


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą