Mano dienoraštyje daromas remontas. Atsiprašau už iškilusius nepatogumus. :}

2011-02-18

Pietūs mylimąjai.

Praėjusiais metais, širdelių dienos proga, mano brangiausiasis gamino man vakarienę. Jam tada nuostabiai pavyko pagaminti romšteksą ir aš likau tuo sužavėta. :) Šiemet Vilius taip pat norėjo mane palepinti, bet pietus Valentindienio proga gamino vasario 12dieną, nes pirmadienį jam nusimatė be galo ilga darbo diena, o sekamdienį jau buvo sutarti pietūs pas mano tėvus. Tai, kol mane kankino kas metinis, prieš gimtadieninis nieko nenoriu, niekas manęs nemyli, niekam aš nereikalinga savigraužos priepolis, Vilius kuitėsi virtuvėje ir gamino pietus. Kaip ir praeitais metais, jis man nesakė, ką ruošiasi gaminti, tad aš laukiau staigmenos. Nuostabūs, rūgžtoki kvapai sklido iš virtuvės. Galų gale pietūs buvo pateikti ant stalo. Deja, po pirmo kasnio buvo aišku, kad šiemet nebuvo pataikyta į dešimtuką... bet bulvių košė buvo paruošta nuostabiai. :) matyt didžiausia Viliaus klaida buvo, kad jis labai aklai sekė receptą, kuriam aš tikrai turėjau preikaištų, kai tik jį perskaičiau.

Kiaulienos muštiniai citrusiniame padaže.

Reikės: 800g kiaulienos sprandinės, 2 citrinų, 2 apelsinų, 20g sviesto, 4 skiltelių česnako, 1valg.š. garstyčių, 1valg.š. balzaminio acto, 1arb.š. džiovintų čiobrelių, 3valg.š. alyvuogių aliejaus, aliejaus kepimui, druskos, pipirų

Kiaulienos sprandinė nuplaunama, nusausinama ir supjaustoma 1,5 cm storio gabaliukais. Kiaulienos gabaliukai lengvai pamušami. Citrinos, apelsinai švariai nuplaunami, nutarkuojamos žievelės, išspaudžiamos sultys. Sultys sumaišomos su žievelėmis, susmulkintomis česnako skiltelėmis, garstyčiomis, balzaminiu actu, čiobreliais, alyvuogių aliejumi, druska ir pipirais. Į marinatą sudedami kiaulienos muštiniai ir 30-40min. padedami į šaldytuvą pasimarinuoti. Kiaulienos muštiniai išimami iš marinato, nuvarvinami ir apkepinami aliejuje iš abiejų pusių po 4min. Į keptuvę supilamas marinatas, uždengiama ir ant silpnos ugnies patroškinama apie 7min.
Kiaulienos muštiniai išimami iš keptuvės ir sudedami į dubenį. Padažas (marinatas) pakaitinamas ant stiprios ugnies, kol sutirštėja, sudedamas sviestas. Kiaulienos muštiniai užpilami citrusiniu padažu ir patiekiami. Kiaulienos muštiniai citrusiniame padaže labai skanu su bulvių koše. Skanaus.

Mano pastabos: jei jau naudojama tiek daug citrusinių vaisių, tai kam dar ir balzaminio acto pilti? Ir tikrai būtų pakakę tik po vieną citriną bei aplesiną sunaudoti, nes žievelių skonis užgožė mėsos skonį ir atrodė, kad tik iš marinato pagamintą padažą valgom. Ir sviesto padažui reikėtų kur kas daugiau, nei 20g: koks čia padažas, kai tik šaukšras sviesto naudojama.. bent jau aš į padažą kur kas daugiau sviestuko sunaudoju (mudviems pasisekė, kad jokių kolorijų nereikia skaičiuoti ir galim valgyt visko kiek tik norisi ir kokio riebumo mums norisi). Ir pastaba mano bei kitiems brangiausiems, kurie nori pradžiuginti savo antrasias puses pietumis ir eksperimentuoja su nauju receptu: ragauti VISKĄ reikia!

Recepto teksto visiškai nekeičiau, o jo šaltinis štai čia <--.

Labai tikiuosi, kad Viliaus noras karts nuo karto pagaminti ką nors skanaus man pietums, tikrai nedings, nes man labai patinka tiesiog patogiai įsitaisyti ir laukti ant stalo atkeliaujančių pietų, net jei tai tik keptos bulvės. :}

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą